Thursday, June 6, 2013

Cintailah yang sebenarnya pasti tidak akan kecewa ^_^

Bismillahirrahmanirrahim... Ramai antara kita yang sibuk mencari cinta, lena dibuai cinta, kemaruk dengan cinta dan tak kurangnya pula yang kecewa dengan cinta. *kecewa sampai tak sanggup lagi hidup... (kononnya) tapi sedarkah kita, dalam kesibukan kita mengejar cinta dunia yang sementara, ada cinta abadi yang setia menunggu kita.
              Cinta yang tak akan mengecewakan, cinta yang akan menerima kita setulusnya iaitu cinta kepada Allah. Allah Yang Maha Besar, Maha Kuasa, Maha Pengasih dan Maha Penyayang. Tiada tandingannya :)
              Buat anda yang ingin berubah....
lakukanlah kerana Allah... kerana harapan manusia itu akan terputus bila tempat pengharapannya terputus. Maka berharaplah pada yang kekal selamanya. Jika anda berubah kerana manusia, maka pasti anda akan kecewa.. Jangan biarkan itu berlaku, dan jangan biarkan usaha anda sia-sia. Lakukanlah ia kerana Allah, pasti setiap usaha anda itu dinilai Allah :)
             Rasulullah s.a.w. bersabda:
"Setiap amal perbuatan itu tergantung niatnya, dan sesungguhnya setiap orang akan mendapatkan apa yang ia niatkan. Barang siapa berhijrah kerana Allah dan rasul-Nya, maka hijrahnya akan diterima kerana Allah dan Rasul-Nya, dan barang siapa yang berhijrah kerana dunia atau wanita yang ingin dinikahinya, maka ia akan mendapati apa yang ia tuju."
(HR. Dua Imam Ahli Hadith: Abu Abdillah Muhammad b. Ismailb. Ibrahim b. Mughirah b. Bardawih Al-Bukhari dan Imam Abu Husain Muslim b. Al-Hajjaj b. Muslim Al-Qusyairi An- Naisaburi dalam kedua kitabnya yang merupakan kitab hadith paling sahih)





1 comment: